Organizačný poriadok

ORGANIZAČNÝ PORIADOK
27. MOŠOVSKÉHO JARMOKU

Pre usporiadanie 27. Mošovského jarmoku, jeho zabezpečenie po organizačno-technickej stránke sa vydáva tento jednotný organizačný poriadok, ktorý je záväzný pre všetkých účastníkov jarmoku.

Čl. I.
Čas a miesto konania jarmoku

Mošovský jarmok sa uskutoční v Mošovciach na Kollárovom námestí, časti ulíc J. Kollára, Krčméryho, Partizánska, Mládeže v dňoch 06.10.2023 – 07.10.2023.

Správcom 27. Mošovského jarmoku je Obec Mošovce.

Čl. II.
Organizačné zabezpečenie

Správca poveruje organizačný výbor organizačným zabezpečením a priebehom Mošovského jarmoku, ktorého pokynmi sú povinní riadiť sa všetci účastníci jarmoku.

Zloženie organizačného výboru jarmoku:

Predseda organizačného výboru:
Ing. Ingrid Bubelínyová

Členovia výboru:     Anna Ambrozová, Alena Lettrichová, Peter Zubáň, Miroslav Kubík, Lucie Štětinová, Vladimír Lilge, Jana Fančiová

Predsedovia komisií:

  1. Komisia technická – predseda: Peter Zubáň
  2. Komisia dopravná – predseda: Vladimír Lilge
  3. Komisia kultúrno-propagačná – predseda: Alena Lettrichová
  4. Komisia pre organizáciu a prípravu súťaží – predseda Jana Fančiová
  5. Komisia poriadková – predseda: Peter Lúdik
  6. Komisia ekonomická, návrhy a výber poplatkov – predseda: Lucie Štětinová

Úlohy komisií:

1. Komisia technická
- zabezpečuje prípravu zariadení na spoločenské podujatia (súťaže, program)
- zabezpečuje doplnkové vybavenie k predaju (prípojky k sieti)
- zabezpečuje vybavenie areálu jarmoku nádobami na odpad, čistenie, odvoz odpadu
- inštaluje prenosné hygienické zariadenia
- riadi sa pokynmi organizačného výboru

2. Komisia dopravná
- zabezpečuje riešenie dopravnej situácie jarmoku
- plní úlohy súvisiace s technicko-dopravnou činnosťou počas jarmočných dní
- riadi sa pokynmi organizačného výboru

3. Komisia kultúrno-propagačná
- zabezpečuje celkovú propagáciu jarmoku
- pripravuje a organizuje program oficiálnych hostí jarmoku
- navrhuje program kultúrnych a spoločenských podujatí jarmoku
- zabezpečuje priebeh súťaží a organizáciu programu jarmoku
- plní ďalšie úlohy organizačného výboru

4. Komisia pre organizáciu a prípravu súťaží:
- zabezpečuje organizáciu súťaží a priebeh súťaží na jarmoku
- plní ďalšie úlohy organizačného výboru

5. Komisia poriadková
- zodpovedá za dodržiavanie organizačného poriadku účastníkmi jarmoku
- zabezpečuje kontrolnú a poriadkovú činnosť počas jarmočných dní
- dbá na dodržiavanie verejného poriadku
- rozhoduje o prideľovaní a rozmiestňovaní predajných miest a zábavných zariadení
- usmerňuje a dohliada na rozmiestňovanie predajných stánkov a zariadení podľa plánu
- umiestňuje náhradných účastníkov na neobsadené predajné miesta
- plní ďalšie úlohy organizačného výboru

6. Komisia ekonomická, návrhy a výber poplatkov
- rieši finančné zabezpečenie organizácie jarmoku
- navrhuje a vyberá poplatky za účasť na jarmoku
- kontroluje predávajúcich na mieste na označenie stánku a správnosť výšky poplatku
- spracuje záverečné vyúčtovanie a ekonomické vyhodnotenie jarmoku
- riadi sa pokynmi organizačného výboru

 

Čl. III.
Predajná doba

Otvorenie 27. Mošovského jarmoku sa uskutoční 06. októbra 2023 (piatok) o 17:00 hod. Predajné miesta je možné zriaďovať v dňoch trvania jarmoku od 06:00 hod. do 08:30 hod.

Predajná doba:
Piatok 06.10.2023:    8:30 – 18:00 hod.
Sobota 07.10.2023:   8:30 – 18:00 hod.

Ambulantný predaj občerstvenia v mieste konania jarmoku je povolený do 22:00 hod. Prevádzky v nebytových priestoroch v rámci areálu jarmoku sa počas jarmočných dní riadia prevádzkovou dobou určenou rozhodnutím starostu obce o určení prevádzkovej doby. Zmeny prevádzkového času týchto prevádzok podliehajú súhlasu organizačného výboru a musia byť schválené starostom obce v súlade s platným znením VZN obce Mošovce číslo 1/2016, Trhový poriadok príležitostného trhu – Mošovský jarmok.

Čl. IV.
Spôsob organizácie a podmienky účasti na Mošovskom jarmoku

  1. Prípravu a priebeh po stránke organizačnej a technicko-materiálnej riadi organizačný výbor jarmoku. Plnenie jednotlivých úloh je zabezpečené prostredníctvom odborných komisií.
  2. Príprava a priebeh sa riadi organizačným poriadkom jarmoku schváleným starostom obce a trhovým poriadkom Mošovského jarmoku, ktoré sú záväzné pre všetkých účastníkov.
  3. V zmysle zákona č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov, fyzická alebo právnická osoba pri stánkovom predaji a inom ambulantnom predaji potravín pri hromadných akciách je povinná vyžiadať si posudok orgánu na ochranu zdravia.
  4. Organizácia účasti predávajúcich je na základe záväzných prihlášok k účasti na Mošovskom jarmoku.
  5. Termín uzávierky podávania prihlášok je do 14.9.2023. Po tomto termíne môžu byť prihlášky prijaté u správcu jarmoku len v odôvodnených prípadoch so súčasnou úhradou účastníckeho poplatku podľa cenníka do pokladne správcu.
  6. Prihlasovanie sa na Mošovský jarmok bude prebiehať prostredníctvom internetovej stránky https://jarmok.mosovce.sk, ktorá obsahuje informácie o fungovaní stránky, podmienky a pokyny k podávaniu prihlášok. Zaregistrovať sa na tejto stránke je možné počas celého roka. Podávanie prihlášok na aktuálny jarmok a rezervácia predajných miest bude spustená pre jednotlivé zóny priebežne od 01.08.2023. Registrovaní predajcovia budú upovedomení o termínoch prihlasovania sa do jednotlivých zón prostredníctvom notifikačného e-mailu.

Rezervácia predajného miesta bude prebiehať nasledovne:

a)      vyplnenie údajov potrebných k podaniu prihlášky (sortiment a výber predajného miesta)

b)      podanie prihlášky a rezervovanie si miesta pre stánok

c)      schválenie/neschválenie prihlášky organizátorom

d)      od schválenia prihlášky má zaregistrovaný účastník 3 týždne na zaplatenie poplatku

e)      po zrealizovaní úhrady bude miesto rezervované pre daného účastníka, v prípade ak účastnícky poplatok nebude uhradený v stanovenom termíne, miesto bude opäť voľné

7. Za termín úhrady účastníckeho poplatku za účasť na Mošovskom jarmoku je považovaný deň, v ktorom sú finančné prostriedky pripísané na účte správcu jarmoku. Týmto dňom je pridelené miesto na predaj záujemcovi garantované.

8. Jeden predávajúci môže mať maximálne dva stánky s rovnakým alebo rôznym sortimentom v rôznych zónach.

9. V remeselnej zóne môže mať predajca stánok široký max. 3 metre, v prípade predvádzania remesla môže byť stánok široký max. 4 metre. V ostatných zónach môže mať predajca stánok široký max. 9 metrov.

10. Maximálna hĺbka stánku je 2 metre a platí pre všetky predajné miesta.
11. Organizátor si vyhradzuje právo:

  • odmietnuť kohokoľvek z predávajúcich bez udania dôvodu
  • zamietnuť miesto, ktoré si predávajúci rezervoval, bez udania dôvodu, následne si bude môcť predajca vybrať iné miesto
  • pridelené miesto z technických príčin presunúť

Čl. V.
Platobné podmienky a výška poplatkov

Účastnícky poplatok za jarmok je schválený uznesením obecného zastupiteľstva č. E/1/6/IV/2022 zo dňa 23.06.2022. Celková výška účastníckeho poplatku je stanovená v závislosti od sortimentu predávaného tovaru a veľkosti zastavanej plochy stánku na dobu trvania jarmoku t. j. 2 dni.

Verejné priestranstvo Mošovského jarmoku je rozdelené do zón (podľa mapovej prílohy), v ktorých budú umiestnené zariadenia a predajné stánky. Za jedno predajné miesto sa považuje plocha do 2 m2. (dĺžka stánku 1 m, hĺbka stánku 2 m). Pri väčšej ploche sa suma násobí úmerne k veľkosti predajného miesta.

Umiestnenie tovarov v zónach a účastnícky poplatok:

1. Remeselná zóna (Kollárovo námestie, časť ul. Mládeže)

  • výrobky vlastnej remeselnej výroby                                             5,- €
    (ručne šité, háčkované, pletené, vyšívané, paličkované výrobky – dekorácie, tašky, doplnky, hračky, oblečenie, kroje; ručne robené kožené a kožušinové výrobky, keramika, drevené výrobky, drevené hračky, sochy, sošky, obrazy, drôtené výrobky, kováčstvo, plechárstvo, levanduľové výrobky, mydlá, nože, patchwork, pletené košíky, tkané koberce, sklenené výrobky, servítková technika, sviečky, šperky, výrobky zo šúpolia, výrobky zo slaného cesta, zdobené medovníčky a iné)

2. Občerstvovacia zóna (Partizánska, Kollárovo námestie – pri ZUŠ, Malý park)

  • tepelne spracované jedlá s predajom alkoholu                              80,- €
  • tepelne spracované jedlá bez predaja alkoholu                             60,- €
  • burčiak, medovina, víno                                                                         50,- €
  • jednodruhové občerstvenie                                                                 25,- €
    (hot-dogy, hamburgery, langoše, pukance, podplamenníky, pirohy, varená kukurica, zemiakové placky, zemiakové špirály, párance, pečené gaštany, trdelníky, palacinky, cukrová vata, koláče, káva, čaj a iné)
  • perníky, cukrovinky                                                                                  25,- €
  • syry a mliečne výrobky                                                                           25,- €
  • údené mäso nie tepelne spracované                                                 25,- €
  • koreniny, orechy, huby, potraviny                                                      15,- €
  • zeleniny, ovocie, poľnohospodárske plodiny                                  15,- €
  • med a včelie produkty (okrem medoviny)                                       15,- €

3. Zmiešaná zóna (Krčméryho, J. Kollára, časť ul. Mládeže, Koll. námestie pri kaštieli)

  • kusový textil, bytový textil, obuv                                                       25,- €
  • nábytok                                                                                                       25,- €
  • rozličný tovar                                                                                            15,- €
    (aromaterapia, autodoplnky, CD, platne, knihy, dáždniky, okuliare, domáce potreby, drevené výrobky, hračky, indiánske výrobky, kahance, kamene, keramika, kovové výrobky, kozmetika, kožená galantéria, kožené a kožušinové výrobky, rastliny, živé kvety, umelé kvety, vence, masážne prístroje, mechanické a elektrické náradie, mydlá, prútené výrobky, sklenené výrobky, suveníry a upomienkové predmety, sviečky, šperky, bižutéria, telefóny, textilná galantéria, textilné a pletené výrobky, tkané koberce, záhradné dekorácie a iné)
  • maľovanie na tvár, fotografovanie                                                    15,- €
  • výstava krbov                                                                                           20,- €
  • výstava áut                                                                                              200,- €
  • balóniky                                                                                                      25,- €
  • nafukovacie hrady                                                                                   70,- €
  • kolotoče a iné zábavné zariadenia                                                   120,-€/ks

Organizátor si vyhradzuje právo umiestniť stánok s vybratým sortimentom do inej ako určenej zóny.

V prípade, že kontrola zistí, že stánok bol postavený bez zaplatenia poplatku, základný poplatok bude predávajúcemu zvýšený o 50 %, to platí aj v prípade, že predávajúci predáva iný druh tovaru na aký má správcom jarmoku vydané povolenie na predaj.

Zaplatením poplatku predajca súhlasí s podmienkami organizačného poriadku Mošovského jarmoku.

Občania Mošoviec sú oslobodení od účastníckeho poplatku, pokiaľ ich sortimentom sú výrobky vlastnej remeselnej výroby.

Počet prípojok a elektrický príkon je limitovaný. Samostatné prípojky pre registračné pokladne organizátor jarmoku nebude poskytovať.

Pripojenie na vodovod organizátori jarmoku pre predajcov nezabezpečujú. Pitnú vodu do nádob bude možné načerpať na miestach vyznačených organizátormi (Obecný úrad), menšie množstvo vody môže byť poskytnuté po dohode s riaditeľkou školy v budove ZŠ, resp. po individuálnej dohode s vlastníkmi rodinných domov.

 

Čl. VI.
Storno podmienky

Záväzne prihlásený účastník môže zrušiť účasť na jarmoku výlučne písomnou formou. V prípade zrušenia účasti sa bude účastnícky poplatok vracať nasledovne:

  • zrušenie účasti v termíne do 4 dní pred konaním jarmoku – poplatok sa nevracia
  • od 5 – 13 dní pred konaním jarmoku – vracia sa 50% z uhradenej sumy poplatku
  • 14 a viac dní pred konaním jarmoku – vracia sa celá suma uhradeného poplatku

 

Za deň zrušenia účasti na jarmoku sa považuje deň písomného doručenia na Obecný úrad Mošovce osobne alebo poštou, prípadne e-mailom na adrese jarmok@mosovce.sk.

 

V nepredvídateľných prípadoch (napr. náhle ochorenie, automobilová nehoda a pod.) je možné vrátiť celú sumu zaplateného poplatku po preukázaní sa relevantnými dokladmi. O tomto vrátení rozhoduje organizátor individuálne.

V prípade nepriaznivého počasia počas konania jarmoku, uhradené poplatky účastníkom jarmoku SA NEVRACAJÚ.

Čl. VII.
Podmienky vstupu na podujatie

Vstup na podujatie bude podmienený dodržiavaním aktuálne platnej vyhlášky Ministerstva zdravotníctva SR v čase konania podujatia.

 

 

 


Ing. Elena Krajčová
starostka obce